Title(KR)
Multi-view virtual 카메라를 이용한 중첩현상의 효율적 3D 게임 그래픽 표현기법
Title(ENG)
A method of Effective 3D Game Graphic Synthesis for Occlusion problems using Multi-view virtual Camera
Keywords(KR)
바늘구멍 카메라, 충첩현상, 멀티시야 카메라, 그래프카메라모델
Keywords(ENG)
pinhole camera, occlusion, multi-view camera, graph camera model
Author
Seongdong Kim, Jaemoon Lee, Seongah Chin
Abstract(KR)
일반적으로 바늘구멍(pinhole)카메라는 사물을 육안으로 바라볼 때 물체들의 중첩현상으로 인하여 시야(view) 이미지을 극히 제한적으로 볼 수있다. 본 논문에서는 이러한 문제점을 보완하여 우리가 원하는 3D 시야 이미지에서 중첩현상으로 보지 못하는 부문을 단일 이미지로 생성을 시켜서 관찰할 수 있도록 개발한 그래프 카메라를 소개하려고 한다. 이러한 기술들은 3D 게임개발에 적용할 수 있을 뿐만 아니라 다양한 기술을 적용하여야 하는 그래픽 응용표현기술에 적용할 수 있겠다.
Abstract(ENG)
Generally conventional pinhole camera could have limitations of 3D scene images due to occlusion problems. In this paper, we would like to propose the graph camera, a non-pinhole with rays that can prevent occluders to create a single image that shows simultaneously several areas of interest in a 3D scene image. The technology also can apply graphical expression having its various applications as well as 3D game application.
Page 73-79