Title(KR)
동작 기반의 기능성게임: "Falling" 개발사례
Title(ENG)
Development of Motion based Serious Game: "Falling" case study
Keywords(KR)
기능성 게임 콘텐츠, 개인훈련 시스템, 유저 인터페이스
Keywords(ENG)
Serious Game Contents, Personal Training System, User Interface
Author
C. J. Lim, Sung-Taek Chung, Dae-Woon Lim, Yun-Guen Jeong
Abstract(KR)
본 논문에서는 사용자의 신체 평형능력 재활 및 향상 운동을 지루함 없이 재미있게 할 수 있도록 Physio-Feedback 시스템을 접목한 기능성 게임 콘텐츠(‘Falling’)를 개발하였다. 이 게임은 가속도 센서라는 플랫폼의 특수성을 고려하여 개발하였으며, 심플한 그래픽 리소스와 간단하면서도 속도감 있는 레벨디자인을 통하여 짧은 시간 동안 최대의 운동효과를 기대할 수 있다. 향후 다양한 인터페이스로 플랫폼 확장(PC, 스마트TV)을 통하여 일반인을 대상으로 재미있게 운동을 할 수 있고 학습 기능이 가능한 콘텐츠를 개발하여 기능성 게임의 활용범위를 극대화 할 수 있다.
Abstract(ENG)
In this paper, we have developed a serious game using Physio-Feedback system in order to do rehabilitation training using a funny game. This game uses simple graphical resources and acceleration sensor with the uniqueness of a platform game for the maximum effect of the exercise. In the future, we will develop various contents that can extend the platform interface and can be have a lot of fun exercise and maximize the range of serious game contents.
Page 117-125