Title(KR)
PBR 기술을 이용한 당송시대 수묵화 필법의 게임 배경 그래픽 적용에 관한 연구
Title(ENG)
The application of Chinese ink painting techniques using PBR technology to game
Keywords(KR)
Coloured hearing, Synesthesia, Serious Game, Education, Smart Platform, Game Media
Keywords(ENG)
Coloured hearing, Synesthesia, Serious Game, Education, Smart Platform, Game Media
Author
Qike ZHAO, Won Hyung LEE
Abstract(KR)
중국 수묵화는 당송시대에 가장 발달하였고, 대표적인 문화 장르 중 하나이며, 중국 수묵화를 표현하는 방식은 여러 가지가 있다. 오늘날 게임과 애니메이션 제작기술이 발전함에 따라 기존 수묵화 표현방법을 게임에 적용하여 표현효과를 고양하려는 시도가 있다. 따라서 본 논문에서는 3D 게임 환경에서 중국 수묵화를 표현하는 방법에 대해 연구를 하였으며 기존 게임 엔진에서 PBR 기술을 이용하여 중국 수묵화를 표현하고실제 게임 제작에 적용하였다. 이를 통해 중국 수묵화의 표현효과를 게임에 재현하였다.
Abstract(ENG)
With the development of digital contents technology, various expression technologies are used in game production. Computer games are exploding today with the spread of the Internet and mobile devices. In this paper, the traditional Chinese ink painting technique is expressed by PBR technology and applied to game production. Chinese ink painting was the most advanced in the Tang Dynasty period, and the diversity and characteristics of the expression technique were examined. PBR is a technique used in the Unreal engine and expresses Chinese ink painting technique using it. And the of Chinese traditional ink painting technique expressed using PBR technology was applied to real game and evaluated.
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