Title(KR)
위치기반게임에서 신속한 게임대상탐색을 위한 공간객체 압축기법
Title(ENG)
Spatial Object Compression Scheme for Fast Target Retrieval in Location-Based Games
Keywords(KR)
공간데이터, 공간 색인, R-tree, 최소경계사각형, 공간데이터 압축
Keywords(ENG)
spatial data, spatial index, R-tree, Minimum Bounding Rectangle, Spatial data compression
Author
Jongwan Kim, Heon Sik Joo
Abstract(KR)
본 논문은 위치기반 게임(LBG, location-based game)에서 플레이어(player)와 주변 사물의 위치를 신속하게 탐색할 수 있는 공간객체 압축기법인 SBR(Shrinking of Bounding Rectangle based on grid)을 제안한다. 이 기법은 공간 객체의 좌 표를 압축하여 위치기반 서버가 플레이어들의 변경된 위치나 주변 장애물에 대한 정보를 신속하게 탐색하고 플레이어 에게 빠르게 전송할 수 있도록 한다. 제안 기법은 기존 기법의 단점을 극복하기 위해 게임영역을 일정한 크기의 그리 드(grid)로 분할한 후 공간 객체의 좌표를 그리드 크기로 축소함으로써 객체 사이의 중첩이 발생되지 않도록 하였다. 제안기법으로 공간 데이터를 압축하여 시뮬레이션 한 결과 노드접근 횟수가 기존의 압축기법보다 단축되었다.
Abstract(ENG)
This paper proposes Shrinking of Bounding Rectangle based on grid(SBR), a spatial object compression scheme that can fast search the location of players and objects around in a location-based game (LBG). This scheme compresses spatial data, which are the coordinates of spatial objects, so that the location-based server can search information on the changed location of players or obstacles around and send the information to players quickly. In order to overcome the shortcomings of existing schemes, the proposed scheme divides a game zone into grids of a fixed size and compresses the size of each spatial object into 1 byte. When spatial data were compressed by the proposed scheme and used in simulation, the number of node accesses was reduced compared to existing compression methods.
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